All-Russian contest of youth research works named. V. I. Vernadsky

Project intensity

Dates: from 04.04.2020 00:00 to 30.04.2020 21:54
Rules

Results

General information

Цель Конкурса - интеллектуальное и личностное развитие юношества из России и других стран, участвующих в исследовательской деятельности; развитие системы организации и инфраструктуры исследовательской деятельности учащихся в образовательных учреждениях.

Конкурс направлен на приобщение юношества к традициям российской научной школы, явившей миру великие открытия и достойные образцы гражданственности. В. И. Вернадский занимает особое место в русской и мировой культуре, как создатель научно- философского обобщения - учения о ноосфере - сфере человеческого разума и ее великой созидательной силе. В этом учении логично объединились природа и люди, населяющие Землю, их взаимосвязи. Основные положения учения В.И. Вернадского легли в основу международной концепции устойчивого развития.

Предметом рассмотрения на Конкурсе являются учебно-исследовательские работы учащихся. В процессе выполнения исследовательской работы учащийся знакомится с историей и современным состоянием области исследования, овладевает навыками экспериментальной работы, получает собственные данные, проводит их анализ, обобщение, формализует результаты исследования в соответствие с правилами журналов, конференций, конкурсов.

Regulations

natural Sciences

the

  • the
  • Earth Science (Earth Science) - Geology, geography, Mineralogy, landscape science, meteorology, climatology etc.
  • the
  • the science of water bodies (Water reservoirs Science) - hydrology, Limnology, hydrography, Oceanography, Hydrobiology, etc.
  • the
  • Botany (Botany) is the study of plant life, botany, geobotany, agriculture, forestry, lichenology, bryology, etc.
  • the
  • Zoology (Zoology)
  • the
  • Protection of nature and the environment. (The nature Conservancy)
  • the
  • Phytosociology and plant community. (Phytocenology and plant communities)
  • the
  • Mycology. (Mycology)
  • the
  • environmental Engineering. (Engineering ecology)
  • the
  • Microbiology, cell biology and plant physiology (Microbiology, Cell Biology, Plant Physiology) - bacteriology, protozoology, Mycology, phycology (microscopic algae), cell biology, plant physiology, etc.
  • Agrobiology, Agrochemistry, plant protection (Agricultural Biology and Chemistry, Plant Protection)
  • the
  • basic medicine, prevention of diseases, medical genetics (Fundamental medicine, disease prevention, medical genetics)
  • the
  • Physiology of animals and man, medical biochemistry, medical biotechnology (Animal and human physiology, medical biochemistry, medical biotechnology)
  • the
  • Chemistry (Chemistry) - inorganic, organic, physical; chemical engineering; chemical research
  • the
  • Physics and astronomy(Physics and Astronomy)
  • the
  • Mathematics and computer science (Mathematics and Informatics) - new ways of solving theoretical and applied problems in various fields of mathematics
  • the
  • Engineering research (Engineering research)

Humanities:

the

folk culture (Traditional Culture) - folklore and Ethnography the

  • History and culture of Russian villages. Dialectology and onomastics. (Rural culture and history studies. Dialectology and onomastics.)
  • the
  • Man in the modern world (The Individual in the Modern World) - environmental psychology, social psychology, ethnopsychology, psychology of personality, psychology of individual differences, cognitive psychology, developmental psychology, psychology, life path
  • the
  • Psychophysiology and human health (Physiological Psychology and Human Health) - psychophysiology human, hygiene, a healthy lifestyle
  • the
  • Education: history and modernity (Education: Yesterday and Today) - history of education, educational institutions, teaching and discipleship; modern pedagogy and didactics
  • the
  • Art and literature ( Fine Art and Literature) - subsections: "Literary criticism" ( Literary Criticism), "Art history" (Art Criticism)
  • the
  • Philosophy and cultural studies (Philosophy and Cultural Studies)
  • the
  • Linguistics. Language in the modern world (Linguistics)
  • the
  • History: people and events (History: People and Events)
  • the
  • Economics, sociology and law (Economics, Social Studies, Law)
  • the
  • a Regional study of local lore (Regional Studies)
  • the
  • Religion yesterday and today (Religion: Yesterday and Today)
  • the
  • Archaeology (Archeology)